Az ügyfél, akinek mindegy mit mondasz

Van, aki nem szereti a tanácsokat. Mindegy, ha fizet érte, és mindegy, ha nem. Találkoztam számos ügyféllel, aki azért fogadott marketing tanácsadót, mert kell neki valaki, aki...

Tuti te úgy folytatnád a mondatot most, hogy "aki tanácsot ad marketing kérdésben". Pedig nem! Azért fogadnak tanácsadót, mert kell neki valaki, aki meghallgatja őt, és megdícséri. És ha a tanácsadó lehurrogja ne adj Isten, uramboccsá a nagy tervet (mely általában tényleg orbitális faszság), akkor bedurcul és csak azért is megcsinála.

Szóval sok ügyfélnek nem tanácsadó kell, hanem valaki aki megdícséri! Ha neked van ilyen ügyfeled, akkor vigyázz! Az illető lesz a negatív referenciád... Ha a nagy ötletei végül mégis sikert érnek el, akkor az nem a te sikered lesz.

Megéri vajon?

Nos nekem nem érné meg. Az ügyfél azt teszi, amit mondok, és ha ez nem tetszik neki, akkor nem az ügyfelem. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehetnek ötletei, de a tapasztalat szerint:

- valójában köze nincs az Internethez az illetőnek
- Kapukat csukdos be az orrod előtt
- Vakvágányra vezet
- És még hisztizik is az igazáért!

Hajtsd el ezeket, mert ha a fejedre nőnek, nem lesz ügyfeled! Lehetsz hitel tanácsadó, lehetsz webfejlesztő... Ha tudod, hogy faszság, amit a megrendelő akar vállald be, hogy elveszted, mert idióta. Ő bukni fog, te lehet elesel egy kis pénztől, de elesel egy hihetetlen nagy hibától is!

Vigyázz magadra!
 

Címkék: marketing internet ügyfél megrendelő Cimkék